Külastame tunde 2.aprill

DSC07943Hommik algas väikese seiklusega seoses bussitranspordiga. 10.30 jõudsime siiski õnnelikult kooli. Meid tervitas juba tuttav õpilane, kellega hiljem liitus veel ka üks kokaõpilane ja nemad oli meie selle päeva giidideks. Käisime bioloogiatunnis, kus õppetöö toimus tahvelarvutitega. Teema, mida käsitleti, oli meri ja sellega seonduv ökoloogia.

Siis külastasime teenindustundi, kus DSC07948õpiti kohvivalmistamist. Kõik esimese kursuse õpilased olid vormiriietuses. Siis käisime väikeses köögis, kus küll õppetööd parajasti ei toimunud, aga saime ülevaate ikkagi.
Külastasime ka teist õppehoonet, kus asus suur spordihall kahe palliväljakuga. Seal majas käisime ka ühes nn õpikutunnis – see oli vanema kursuse majandustund. Vestlesime õpilastega koolitundidest, süsteemist,praktikast.

DSC07896Lõunasöögilauas kohtusime austerlannaga, kes töötab selles koolis alates oktoobrist. Tema õpetas saksa keelt ja rääkis meile integreeritud tundidest. Temalt kuulsime ka nn kõrvaltvaataja muljeid Itaalia koolisüsteemist ja eluolust üldse. Lõunasöögilauas õhutas ta teenindajaid tutvustama toite inglise keeles. Koolis alga sel päeval kell 16.00 lastevanemate koosolek, mis tavaliselt kestab 3 tundi. Lisaks tehakse individuaalset tööd lastevanematega.
Pärastlõunal käisime neljatärnihotellis NH. Direktor ja tema abiline tegid meile põhjaliku ekskursiooni alates katusevaatest ja lõpetades eri klassi kuuluvate hotellitubade ja köögiosaga. Hilisemas vestlusringis rääkisime pikalt õpilast praktikavõimalustest (ja tegelikust olukorrast selles valdkonnas).
DSCN0032Õhtul viibisime järjekordses turistide lemmikpaigas – Sarzanas. Meie giid jutustas meile väga põhjalikult selle linnakese ajaloost ja vaatamisväärsustest. Seal asub kirik, milles hoitakse pudelikest Kristuse verega. Linnake on väike, aga igal sammul täis ajalugu ja vaatamisväärsusi. Õhtu lõppes ühes toredas pererestoranis kohalikku toitu nautides.
Selle päeva suurimaks üllatuseks oli meile see, et tegelikult puudub tihe side kooli ja ettevõtete (ehk tegeliku elu) vahel. Kuivõrd olulised on vahetud isiklikud kontaktid. Ja taas tõdesime, kui tähtis on ajalugu ja kultuur itaallaste jaoks.

This entry was posted in Itaalia by Heli. Bookmark the permalink.

About Heli

I work at Haapsalu Vocational Education and Training Centre as a Coordinator of External Relations. I am managing international projects and writing blogs about them. I like my work with young people because they make me learn new things all the time. Meanwhile, I like travelling and spend a lot of time in Ireland because of my personal life :)