Kolmapäev, 8. oktoober 2014

2014-10-08 09.59.04Hommikul tahtsime proovida kuulsat inglise hommikusööki. Selleks läksime kohalikku pubisse. Hommikusöök koosnes praetud inglise peekonist ( nagu suitsusink), härjasilmast, kartuliröstist, praetud seenest, tomatist ja valgetest ubadest tomatiga. Kokkuvõttes võib öelda, et oli maitsev ja toitev.Ennelõunal külastasime endises vabrikute piirkonnas ühte toitlustuskohta – River Cottage.

Piirkond asub Plymouh´i kaipealsel, kus kunagi olid massiivsetes, hallides hoonetes erinevad vabrikud. Hoonetel on siiani peal nimed, mis vabrikutega oli kunagi tegemist – pagarikoda, õllevaatide tootmine. Tänasel päeval on hooned ehitatud ümber eksklusiivseteks korteriteks. Hoonete esimestel korrustel on erinevad restoranid ja teised põnevad söögikohad.

2014-10-08 12.18.09 2014-10-08 12.26.40Meie külastasime River Cottage nimelist, ühe telekoka Hugh Fearnley-Whittingstall ´ i  omanduses olevat söögikohta. Oma idee poolest on tegemist kohalikule toorainele orienteeritud ja värskelt valmistatud roogade pakkumisega tegeleva restoraniga. Kuigi päris restoran ta oma sisekujunduse poolest ei ole, küll on seda oma menüü, idee ja hindade poolest. Sisekujunduses oli põnevalt kasutatud vanu uksi lauapindadena.

Muljetavaldav oli kohaliku tooraine (50-60 miili raadiusest) kasutamine. Piirkondlikku mahetoodangut pakuti ka kohapeal müüa. Seal oli juustu, küpsetisi, šokolaadi, moose jne. Samuti müüdi omaniku poolt välja antud erinevaid kokaraamatuid. Ettevõttes oli avatud köök, nii et söögitegemine oli klientidele näha. Omamoodi põnev oleks sellises kohas töötada. Antud ettevõtte võtab ka meelsasti praktikante, kes saavad näha ja proovida kõige menüüs oleva isetegemist.

2014-10-08 12.27.51Veel sattusime samas piirkonnas ühte lõunasöögi kohta, kus oli valdav iseteenindus. Seal nägime põnevaid korvis küpsetatud leibu ja Yorkshire pudingu leivast küpsetatud kausikesi. Tore oli seinale riputatud tahvlil juhend enda teenindamise kohta.

2014-10-08 13.03.42Järgmisena külastasime Plymouth´i ülikooli, mis on viies ülikool Inglismaal. Meiega vestles turismikateedri ( või õppetooli) juhataja Dr. Rong Huang. Tore hiinlanna, kes ka ise selle kooli kunagi lõpetas. Dr. Huang kirjeldas meile ülikooli süsteemi ülesehitust. Ka nende üliõpilased sooritavad praktikaid reaalsetes töökohtades. Kraadisüsteem on neil sama mis meil.

Valdkondi mida õpetatakse on ülikoolil väga palju. Ülikool majutab tudengeid üliõpilaskodudes ja eramajutuses.

2014-10-08 15.46.22Külastasime erinevaid ülikooli hooneid, moodustavad omamoodi linnaku. Sattusime robootika klassi, kus meile demonstreeriti ühte robotit. Põnev oli vaadata ülikooli vaba aja veetmise keskust, mis nägi  mõnusalt värviline ja noorte pärane välja. Keskus pakkus nii meelelahutus kui ka toitlustust.

2014-10-08 14.31.55

Ülikooli peamaja fuajees käisime kohalikul laadal, kus pakuti erinevaid rahvustoite, ehteid ja käsitööd. Kõige atraktiivsemad tundusid meile noormehed, kes küpsetasid pannkooke ja pakkusid neid suhkru ja sidrunimahlaga, midagi inglaslikku.

This entry was posted in Inglismaa by Heli. Bookmark the permalink.

About Heli

I work at Haapsalu Vocational Education and Training Centre as a Coordinator of External Relations. I am managing international projects and writing blogs about them. I like my work with young people because they make me learn new things all the time. Meanwhile, I like travelling and spend a lot of time in Ireland because of my personal life :)