Turismiõpe Hollandis

Hollandi Haagi piirkonna kool ROC Mondriaan – http://www.rocmondriaan.nl/

Holland apr 2014 622

Lähetuses osalejad Enna Kallasvee ja Kersti Õim
Lähetuse riik: Hollanda
Kooli nimi: Institute of Tourism Studies
Õpilaste arv koolis: 800 või natuke rohkem

Erialad mida õpitakse:

Erialasid on 70 ringis ja need on jaotunud 13 valdkonda. Õpetatakse erinevatel tasemetel nii põhikooli järgselt kui ka jätkuõppes ning gümnaasiumi hariduse baasil. Lisaks on paljudel erialadel võimalik omandada rakenduslik kõrgharidus. Meid huvitasid  hotelli, restorani, turismi ning vabaaja valdkonnad. Koolil on 26 filiaali ja neist kolmes õpetati meid huvitavate valdkondade erialasid. Koolis on 20 000 õpilast ja 2000 töötajat.

Holland apr 2014 559

Õpetus on jagatud töökoha põhiseks ja kolledzipõhiseks. Töökoha põhine õpe on ainult praktiline, kolledzipõhine on 10 kuistes tsüklites koolis, kusjuures osa õppest on koostöös töökohaga.

Õpe on jaotunud tasemeteks (16-20 eluaastastel) õppijatel:

 

1. tase on assistendi tase

2. tase on kompetentne töötaja

3. tase on professionaal

4. tase on spetsialist/ keskastme juht

Allolevalt pildilt on näha ka haridussüsteemi skeem:

Pilt1

 

Koostööd tehakse valitsusasutuste ja ettevõtetega. Kõik osapooled osalevad õppekavade väljatöötamisel ja iga-aastasel parendamisel. Ettevõtted teevad tihedalt koostööd ka õppeprotsessi läbiviimisel.

Pilt2

Koostöös osalenud vastuvõtva kooli õpetajate nimed ja kontaktid:

 Holland apr 2014 564

Irene Gunneweg, Turismi kooli juhataja;

Gerdi Edens, Turismi kooli Koostöö Programmide koordinaator

Sebastiaan Bliemert, Turismi koolis osakonna juht ;

Thom De Groot, Turismi kooli kärjäärinõustaja;Holland apr 2014 626

Fred Klingeman- rahvusvaheliste suhete programmijuht;

Lucia Visser, Turismiinfo punkti juht;

MargotTempleman University of Applyed Science Zeeland turismi valdkonna juht;

Carla Perch Delta academy töötaja;

Wout Sonneveldt- International Hotel and Management School (IHMS)juhataja;

Jan Brower – kokanduse õpetaja IHMS koolist.

 Õppetöö korraldus

Tunniplaanid, 40 -60 % õppemahust veedavad õpilased praktikal. Viimase aasta  praktika on paljudel erialadel  kohustuslik läbi viia täies mahus väljaspool Hollandit ehk välisriigis. Õpilased koos õpetajaga otsivad koos õpilasele praktika koha nii Hollandis kui ka välismaal. Välismaistest praktikakohtadest enamus on Euroopa tuntumates turismipiirkondades- Itaalias, Hispaanias, või Prantsusmaal.  Praktilised tunnid toimuvad hotelliteenindajatel  kooli administraatori letis, kus juhatakse edasi kõiki majja tulevaid inimesi. IMG_2191Praktilises tunnis on 2 õpilast tööl, üks vanema ja teine noorema kursuse õpilane. Õpetaja juhendab aega ajalt nende tööd üle vaadates. Koolis on  3 kööki, ühes  valmistatakse süüa õpilastele ja kahes valmistatakse toitu kahele õpperestoranile. Igapäevaselt käivad ühes restoranis lõunal ümbruskonna inimesed eelnevabroneeringu alusel.IMG_2218 Teises restoranis korraldatakse vastuvõtte ja tähistatakse pidulikke sündmusi vähemalt paar korda nädalas. Teenindus, toidud ja ürituste korraldus on õpilaste poolt ettevalmistatud ja läbi viidud projektülesandena, kus rollid on ära jaotatud. Kokanduse tunnis valmistavad  õpilased paari või ühe kaupa erinevaid toite. Õpetaja kasutab õpikut, kus on QR koodidega allalaaditavad videod toidu valmistamise kohta. IMG_2213Lisaks ettenäitamisele saavad nii õpetaja, kui ka õpilased nutitelefoniga videosid vaadata ja töökäiku, kas õppida või meelde tuletada. Õppetöö käib rahvusvahelistes rühmades inglise ja hollandikeelsetes rühmades emakeeles.IMG_2211 Õpitakse ka Hiina ja Jaapani keelt ja vahetusrühmad on Jaapani, Hiina ja teiste riikidega.

IMG_2233

Kooli poliitikaks on võtta tööle rahvusvahelise tausta ja kogemustega õpetajaid just turismi ja horeca erialadele, et anda kultuurierinevustest tulenevalt  mitmekesisemat haridust ja, et õpilased saaksid üle maailma turismiasutustes töötades paremini hakkama ning oleksid eri kultuuride suhtes sallivamad.

 

Üldainete ja kutseainete suhe õppekavades – üldaineid õpetatakse integreeritult kutseainete sees. Palju õpitakse keeli. Õppetöö on praktiline, kui õpetatakse siis tehtud söök serveeritakse kellelegi ja see müüakse maha, kui on vastuvõtutöö õpe, siis leti taga ja teenindatakse päriselt majja juhtuvaid inimesi. Ei olnud näha sellist laua taga istuvatele   õpilastele powerpointilt  oskuste õpetamist. Holland apr 2014 637Õppetöös ollakse seotud ettevõtete tellimusega, olgu see siis näiteks peolaua, mõne bioloogilise uurimustöö tellimus või õpilaste kasutamine massiüritustel turvatöötajatena.
Kes maksab õppe eest? Õpilase pearaha on 4000 Eur, (80 sellest tuleb valitsuselt kohe ja 20 % siis kui õpilane on kooli lõpetanud. Õpilane maksab ise 500 EUR aastas.

 

Põnevaid õppeülesandeid või õpetamise metoodikaidAdministraatori lett kooli fuajees, sääse ja vetika kasvatus ettevõtjate uurimistöö tellimus Bioloogia tunnis jne.

Holland apr 2014 616

Kirjelda integreeritud õppe näiteid – kõik üldained on integreeritud kutseainete õppesse.

 

Praktika korraldusest ja kasutusel olevast dokumentatsioonist

Praktikatest andis põhjaliku ülevaate Gerdi Edens (Coordinator Intership programm School of turism) – kes tegeleb välispraktikatega. Gerdi näitas meile ja andis kaasa ka hindamise dokumentatsiooni. Praktika osatähtsus on suur, 40-60% seega on reflektsioon ja praktika kulgemise jälgimine väga oluline. Praktikajuhendaja aitab õpilasel valida praktika ettevõtet, on olemas praktika ettevõtete valik ehk baas. Praktika käigus peab praktika juhendaja külastama ettevõtet ja viima läbi vestluse, kus on ettevõtte poolne juhendaja ja õpilane. Õpilasele antaks  nii kirjalikult kui ka suuliselt tagasisidet tema praktika kulgemise kohta ja teda innustatakse kitsaskohti ületama. Õpilasele antakse praktikale minnes mitu ülesannet,  mille läbimise ja hindamise kriteeriumid on lahti kirjutatud ja mille täitmist  praktika käigus ja lõpus analüüsitakse,. Selle järgi otsustatakse kas ta on läbinud praktika või mitte.

 

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s