Turimiõpetus Maltal

Malta Turismiinstituut – Institute of Tourism Studies – http://www.its.edu.mt/

Lähetuses osalejad Heli Heimo ja Krista Põllula
Lähetuse riik:Malta
Kooli nimi: Institute of Tourism Studies
Õpilaste arv koolis: 800 või natuke rohkem

23Erialad mida õpitakse:

Erialad on mitmel õppetasemel, st., et eeldusained ja kooliaste, mis peab olema enne sisseastumist omandatud on erinevatel erialadel erinevad. Õpetatakse – hotelli- ja restorani tööga seotud aineid, sprodi- ja vabaaja tegevuste korraldamist, turismikorraldamist ning giidiõpetust. Vaata ka juuresolevat pilti Malta Turismiinstituudi ülesehitusest.
http://www.its.edu.mt/EN.Careers.aspx. 

Töötajate arv koolis: 50

Koostöös osalenud vastuvõtva kooli õpetajate nimed ja kontaktid:
Elaine Cordina Jones – Coordinator of International Projects – elaine.jones@gov.mt
Ruth Camilleri – Students Placement and Exchange Coordinator – ruth.b.ccamilleri@gov.mt    
Ms R Azzopardi – Teacher of French
Aaron Rizzo – Wine specialist – aaron.rizzo@gmail.comAlfred Mifsud – Tourism Management and Innovation (Innovation classes)
Alan Micallef – Coordinator of Extra courses
Catherine Sciberras – curriculum, arrangement of studies

Õppetöö korraldus

Tunniplaanid, kes teeb ja kuidas, kui palju midagi ette planeeritakse? Kõik koolielu puudutavad ja oma tööga haakuvad võrdlused mida soovite uurida: Hotellitöö õpilased praktiseerivad 1 päev nädalas hotellides. Kokad praktiseerivad kooli köökides töötavad kooli restoranide jaoks. tunniplaanid tehakse terveks aastaks ning kehtivad koguaeg, muudatusi üldjuhul ei tehata. Õpetajad õpetavad ka teistes koolides või töötavad mõnes ettevõttes, seega on võimalik oma aega ja tööelu planeerida. Ka restoranide menüüd on koostatud terve aasta peale ette, sest on seotud kokaeriala õppekavadega.

Koolil on 3 restorani:

Pembroke Suite – avatud oktoobrist maini

pakub lunch E-R , 3 käiku ´kohv, 15 euri

Dinner K-R – 20 euri, ettetellimisel, 4 käiku + kohv

Pakub ka temaatilisi toiduõhtuid ettetellimisel, õhtusöökidel külastajatel soovitatud pidulik riietus ja alla 12 aastasi lapsi ei lubata.

Päevaste tundide jooksul teevad restornidesse süüa, II ja III aasta õpilased lõunaid, advanced students tegid õhtusööke

Restoran II – The Vaults, reede õhtuti pakub a la carte menüüd, 30 euri, 5 käiku) advanced students valmistavad.

Iga nädalapäev käivad erinevate koolide õpilased lunchil, seda teevad nooremad kursused. See on reklaamüritus, et saada endale tulevasi õpilasi, samas õpilased (või siis koolid) maksavad ca 7 euri ühe söögikorra eest – 4-5 käiguline lunch

Kolmas söögikoht on school canteen, iga päev on supp, praad, taimetoit ja magustoit, ostavad ise, hind on odav, samas ka puhvet, kus saiakesed, kohv jms

Kokaõpetajad on kõik mehed (1 ei ole ainult )

Igal suvel on 3 kuud praktikat

Kolmandal aastal peavad sooritama 6 kuud praktikat välisriigis – selle eest maksavad vahel ise, vahel on Leonardo projektidega. Välispraktikale saavad alles siis kui on tehtud praktiline erialane eksam. Teoreetilise teevad enne kui praktika kursus hakkab. (vähemalt kokkadel on nii).

Kohalike ettevõtetes on praktika peale esimest kursust, seda siis igal tasemel, kestvus 14 kuud, toimub suvel. Ettevõtted on ise huvitatud, sest saavad oma tulevast tööjõudu ise kasvatada ja paremad saavad alati tööle ka, sageli hakkavad tööle juba kooli ajal osalise ajaga.

Üldainete ja kutseainete suhe õppekavades – üldaineid õpetatakse ainult ettevalmistaval kursusel, edasi õpivad ainult kutseaineid. Keeled on samuti ainult kutsealased keeled, samuti kalkulatisoon, palju on integreeritud, sellises mõistes nagu meie koolides üldaineid ei õpetata.
Kes maksab õppe eest? Päevane õpe tasuta sõltumata vanusest ja õhtused kursused tasulised. Olemas on ka ITS-i lisakursuste materjal, kus on kursuste kavad, õppeperiood ja hind. ITS selle õppeaasta LISAKURSUSTE ÕPPEKAVASID saab näha kabinetis 114, kellel on huvi, astuge läbi ja vaadake.

Õppekavades olevate ainete loetelu või tabel.( koopia või kodulehelt laadimise aadress) – http://www.its.edu.mt/EN.Check_your_APL_-_APEL_score.aspx

Nimeta ja kirjelda põnevaid õppeülesandeid või õpetamise metoodikaid: Restorani management – mõtlevad välja kogu restorani, menüüd, asetuse, plaanid, kavad, töötajad, kalkulatsioonid (ettevõtte loomiseks + menüüde kalkulatsioon + töötajate palgad) – korjavad kõik oma portfoliosse ja õpetaja paljundab ja köidab omale kokku raamatu iga aastastest plaanidest. Oma erialased portfoliod on väga olulised.

Kirjelda integreeritud õppe näiteid – kõik, mida võib lugeda meie mõistes üldaineteks, on integreeriud kutseainete õppesse. Keeletundidees teevad palju situatsiooniõpet ja rollimänge vastavalt oma erialale.

Näited praktika korraldusest ja kasutusel olevast dokumentatsioonistVõrdle meie ja nende õppekavasid ja too välja sarnasusi meie ja nende õppeprotsessis või õppekavade sisus –

Praktikate korraldusest andis põhjaliku ülevaate Ruth Camilleri (Students Practice and Exchange coordinator) – tegeleb nii sise kui välispraktikatega, viimastega tegeleb ka Elaine Cordina Jones, lisaks on veel üks inimene. Esimene praktika toimub Maltal ning kestab 14 nädalat – see toimub suvel, juunis, st esimese kursuse lõpus. Praktika korraldamisega hakatakse tegelema veebruaris, võetakse ühendust erinevate praktikakohtadega, kellega on aastaringselt pidev koostöö, kuulutakse ka samadesse organisatsioonidesse, paljud õpetajad on olnud varem tööl turismisektoris ning omavad isklikke kontakte. Lepitakse kokku, kui palju praktikante kuskile vaja on, kõikide erialade lõikes. Märtsi keskel antakse õpilastele teada, millised on võimalikud praktkakohad. Õpilased kandideerivad soovitud kohtadesse (3 valikut panevad kirja) ja esitavad oma CV-d märtsi lõpuks. Seejärel toimuvad töövestlused praktikakohtade ja õpilaste vahel ja lepitakse kokku kes kuhu läheb. Praktika algab juuni alguses ja kestab septembri alguseni. Õpilased saavad praktka ajal ka vähemalt miinimumtasu (18 a. õpilased 4.08 per/h ja 17 aastased õpilased 3.97 per/h) augusti keskel külastab kooli esindaja praktikakohti ja vestleb eraldi nii õpilase kui tööandjaga. Õpilased teevad praktika kokkuvõtte, samuti täidavad ettevõtted õpilase hindamislehe. Praktikat sooritamata ei saa järgmisele kursusele.

Teise aasta praktika on alati välispraktika, kõikidel õpilastel. Kasutatakse mitmeid võimalusi, kaasaarvatud projektide kaudu rahastamine. Kooli prioriteet on, et kõik lõpetajad oleksid sooritanud 6-kuulise välispraktika. Palju finantseerivad ka vanemad, sõltub sihtriigist, kuhu õpilased praktikale lähevad. Valimisprotsess on üldiselt sarnane, Lepitakse kokku ettevõtetega ning antakse õpilastele nimekiri võimalikest praktikaohtadest, kuhu saab kandideerida. Õpilased esitavd CV-d ja motivatsioonikirjad, need saadetakse edasi välisriikide ettevõtetele, kes valivad välja sobivad kandidaadid ja lepivad kooli kaudu kokku aja tööintervjuuks – telefoni ja Supe teel. See toimub alati koolimajas. Veebruaris hakatakse tellima lennupileteid, lepitakse kokku majutus, mõnes kohas on see ka ettevõtte (hotelli) juures. Pärast intervjuusid kontrollitakse, et kõigil on praktikakohad, populaarsetesse kohtadesse on väga suur konkurss ja saavad minna ainult parimad. Praktikal olles peavad kõik praktikandid saatma igal esmaspäeval 1 lk pikkuse ülevaate eelmisest nädalalast, et probleemide korral saaks kool ühendust võtta ja aidata. Kokku saab kooli igalt õpilaselt 6 aruannet, ettevõte peab õpilase tegevusest andma aru praktika keskel ja lõpus. Praktika kaitsmisi ei toimu, teevad ainult lõpparuande kirjalikult. Pärast praktika sooritamist hinnatakse ja tehakse kokkuvõtteid ning antakse välja auhindu nagu näiteks “Best Performer”. Kooli lõpetamine toimub alles novembris. Ilma välispraktikat sooritamata ei saa kooli lõpetada.

Nimetage tegevusi, mida planeerite oma töös edaspidi rakendada. Kindlasti soovin sisse viia CV-de ja motivatsioonikirjade kirjutamise koostöös inglise keele õpetajaga, eesmärgiks oleks see, et alates esimese kursuse lõpust on õpilasel olemas oma inglise keelne CV, mida saab vastavalt oma uutele töökogemustele täiendada ning, mis asub tema töömapis (portfolios) ning on failina ka kohest edastatav. Rohkem integreerimist erinevate ainete, eriti üldainete ja erialaainete vahel ning samuti ka ühist hindamist. Õppetöö tuleks muuta praktilisemaks ning olema rohkem erialapõhiselt läbi mõtestatud, eriti täiskasvanute osas.  Põhikoolijärgsetele õpilastele algusest peale tähtsustada nende eriala ja kõik, mis sellega seondub, sest suund peaks siiski olema rohkem kutsele orienteeritud

Kuidas tehakse koostööd kohalike ettevõtjatega? Ettevõtjatega on koostöö väga tugev ja järjepidev. Ühtepidi mängib kaasa ka saare väiksus ja see, et inimesed tunnevad üksteist, paljus õpetajad on töötanud turismisektoris. antakse väga selgelt aru, et turism on saare peamine toitja ning ITS on tööandjate juures kõva tegija, seega ettevõtted on väga huvitatud järelkasvus ning koostööst ja kaasaaitamisest. Sageli saavad paremad õpilased töökohad juba praktika ajal ning neid oodatakse peale lõpetamist ettevõtetesse tagasi.

Kuidas tehakse koostööd oma valdkonna ühingute ja avaliku sektoriga? Kuulutakse erialapõhistesse ühingustesse koos ettevõtjatega. Koostöö on väga hea.

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s